You are not logged in.
Hello, please sorry for my English.
I have a problem with encoding emails from GLPI.
When user create ticket via mail then the letter comes in a strange coding.
Example:
я = ы включил в чи= сло лучших. Пр= грамма облад= ает превосхо= ным интерфей= сом, предлага= т богатый выб= ор сетевых об= ектов и позво= ляет с легкос= ью создавать = схемы локаль= ой, телекомму= никационной, = нешней сети, а = также диагра= мы компьютер= ов. В LanFlow даже пре= дусмотрено д= а разных шабл= она сетевых д= аграмм: 3D-схем= и черно-белая. = Чтобы создат= схему, достат= очно выбрать = аблон и перет= ащить на него = одходящие об= ъекты, которы= можно группи= ровать, удаля= ь и так далее. = днопользова= ельская лице= нзия на прогр= мму стоит 89 до= ларов, так что La= nFlow по праву мож= т называться = одной из лучш= х бюджетных а= льтернатив Visio.
Server:
No slave DB
GLPI_DB_OK
GLPI_TABLES_OK
GLPI_SESSION_DIR_OK
Check LDAP servers: gr-ad_OK
No IMAP server
No CAS server
Check mail collectors: glpi@_mydomain_.ru_OK
Crontasks_OK
GLPI_OK
How can I fix it?
GLPI - 9.2.2
Thank's
Last edited by DimmKo (2018-04-17 14:45:20)
Offline
I fixed it.
This problem by Outlook Client in encoding in outgoing letters.
How to fix it:
1) Open Outlook settings (File - Settings)
2) go to Advanced - Language
3) Uncheckbox from Autoselect encoding for outgoing messages and set Unicode UTF-8
4) Restart Outlook.
Enjoy.
P.S. Sorry for my bad English
[CLOSED]
Last edited by DimmKo (2018-04-17 14:46:51)
Offline