You are not logged in.
Hi.
We have groups created in our system based on data from AD. These groups include all users that are in it, but I want to get specific users based on what city the user is in. In AD there is an attribute “City” it is filled with the value of the city of presence.
I configure Administration - Groups - Group of interest - LDAp links - (Distinguished Name) value of a common user group - User account attribute containing information about the groups this user is a member of (City) - Attribute value (City of presence).
With these settings, ALL users (not the ones who have the city I need) of presence are added to the group I am interested in, and the users who are in the general AD group are added.
What am I doing wrong.
Bonjour.
Dans notre système, nous avons créé des groupes basés sur les données d'AD. Ces groupes comprennent tous les utilisateurs qui en font partie, mais je souhaite obtenir des utilisateurs spécifiques en fonction de la ville où ils se trouvent. Dans AD, il y a un attribut « City » qui est rempli avec la valeur de la ville de présence.
Je configure Administration - Groupes - Groupe d'intérêt - Connexions LDAp - Valeur (Distinguished Name) d'un groupe d'utilisateurs commun - Attribut de compte d'utilisateur contenant des informations sur les groupes dont cet utilisateur est membre (Ville) - Valeur de l'attribut (Ville de présence).
Avec ces paramètres, TOUS les utilisateurs (pas ceux qui ont la ville dont j'ai besoin) sont ajoutés au groupe qui m'intéresse, ainsi que les utilisateurs qui font partie du groupe AD général.
Qu'est-ce qui ne va pas ?
Glpi 10.0.11
Use the rules in the entity. You can set different criteria’s. I thing attributes are possible but I am not infringing of a system right now.
Can you elaborate on which rule can be applied in my case?
Glpi 10.0.11