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#1 2024-06-06 08:36:30

Mael21546810
Member
Registered: 2024-03-29
Posts: 11

glpi empty mail problem when creating a ticket

Hello,
I have a problem with my glpi which is that when my users create a ticket, my support mailbox is supposed to receive a ticket but my mailbox is empty.

Do you have any idea of what has been changed? Or should I take a look?



To give you an example :

#
#
--
GLPI
Généré automatiquement par GLPI


I use glpi 10.0.15 on debian 12

Offline

#2 2024-06-18 23:56:25

marcori
Member
From: LAVAL
Registered: 2007-06-21
Posts: 56
Website

Re: glpi empty mail problem when creating a ticket

Hello,
I have the same problem with the content of the notification emails. I'm using GLPI in version 10.0.15.
I have set the sending of emails from the menu Home->Configuration->Notifications;
When I create a ticket from the menu Support->Tickets then GLPI application sends me an email, but almost empty.
The subject of the mail is "[GLPI #0000010] ID", the content is only the word "Description" completed by the signature I've set from the menu Home->Configuration->Notifications->Configuration of e-mail notifications.
Under no circumstances does the e-mail contain a description of the malfunction encountered by the application user.
Notifications are triggered when a ticket is added or modified.
How can I diagnose and monitor the construction of the e-mail?

Best regards,
Marc-Henri

--------------------------

Bonjour,
J'ai le même problème avec le contenu des emails de notification.
J'utilise GLPI en version 10.0.15.
J'ai paramétré l'envoi des emails depuis le menu Accueil->Configuration->Notifications ;
Lorsque je crée un ticket depuis le menu Support->Tickets alors l'application GLPI m'envoie un email, mais presque vide.
L'objet du mail est "[GLPI #0000010] ID", le contenu est uniquement le mot "Description" complété par la signature que j'ai définie dans le menu Accueil->Configuration->Notifications->Configuration des notifications par mail.
En aucun cas l'e-mail ne contient une description du dysfonctionnement rencontré par l'utilisateur de l'application.
Les notifications sont déclenchées lors de l'ajout ou de la modification d'un ticket.
Comment puis-je diagnostiquer et contrôler la construction de l'e-mail ?

Bien à vous,
Marc-Henri


Marc-Henri PAMISEUX - Maine Services Informatique
Intégrateur de solutions Libre - Être Libre, c'est choisir.

Offline

#3 2024-06-26 09:22:23

marcori
Member
From: LAVAL
Registered: 2007-06-21
Posts: 56
Website

Re: glpi empty mail problem when creating a ticket

Sorry for having solicited this forum when the problem came from an error in the configuration of the message templates.
I hadn't noticed that, for pedagogical reasons, I had changed the template. This virtual machine was copied, updated and the error spread...

--------------------------

Désolé pour avoir sollicité ce forum alors que le problème venait d'une erreur de paramétrage des gabarits de message.
Je n'avais pas fait attention que, pour des motifs pédagogiques, j'avais modifié le gabarit. Cette machine virtuelle a été recopiée, mise à jour et l'erreur s'est propagée...


Marc-Henri PAMISEUX - Maine Services Informatique
Intégrateur de solutions Libre - Être Libre, c'est choisir.

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