You are not logged in.

Announcement

 Téléchargez la dernière version stable de GLPI      -     Et vous, que pouvez vous faire pour le projet GLPI ? :  Contribuer
 Download last stable version of GLPI                      -     What can you do for GLPI ? :  Contribute

#1 2021-04-27 09:15:07

FredoSG
Member
Registered: 2021-04-12
Posts: 13

Regle pour attribuer le Fabricant / Rule to assign the manufacturer

[FR]
Bonjour,

Nous avons plusieurs modeles de serveurs DELL vendu en OEM pour lesquels le nom du fabricant n'est pas renseigne. Le modele lui est renseigne mais sous forme de lettres.

J'ai cree une regle "dictionnaire" qui permet d'associer ces modeles "OEM" a leur modele respectif (ie PowerEdge R730), et cela fonctionne.

Je voudrais aussi pouvoir, lorsque cette regle s'applique, assigner le nom du fabricant (ie Dell Inc.).
Est-ce qu'il est possible d'assigner le Fabricant en prenant comme critere le modele? Je n'ai pas reussi a trouver de regle equivalente.

Merci pour votre aide,

[EN]
I have some DELL OEM Servers that are without the manufacturer's information. For these specific servers, the model is usually a combination of letters.

I have created a dictionary rule which allows assigning to these servers their "real" model (ie PowerEdge R730). It is working well.

I would like to assign the manufacturer as well (ie Dell Inc.).
Is there a way to do so by taking into account the model (ie if the model is PowerEdge R730 then assign Dell Inc. as the manufacturer).
I couldn't find this type of rule if it exists.

Thank you for your help,

Last edited by FredoSG (2021-04-27 09:15:30)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB