You are not logged in.

Announcement

 Téléchargez la dernière version stable de GLPI      -     Et vous, que pouvez vous faire pour le projet GLPI ? :  Contribuer
 Download last stable version of GLPI                      -     What can you do for GLPI ? :  Contribute

#1 2011-02-02 15:53:16

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Mail template design ..

Hallo,

how can i change the mail template design for the support tickets? The standard layout of the support tickets does not match with our requirements.

For Example: We want each answer separated by #####. is for clarity.

The standard output looks like these:

Web Link : http://172.x.x.x/glpi/index.php?redirect=ticket_8

Beschreibung der Supportanfrage

Name :test
Anforderer : stepit
Erstellungsdatum :2011-02-02 14:29
Abschlussdatum :
Anfrageweg :E-Mail


Status  : Neu

Dringlichkeit : Mittel
Auswirkung : Mittel
Priorität : Mittel

Keine definierte Kategorie
Beschreibung : 1024x768 21 false false false DE X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 (what ever this means; no categorie)


Mit freundlichen Grüßen

stepit

Verlauf der Anmerkungen : 0

Erledigte Tätigkeiten : 0



Vielen Dank für die Supportanfrage

Eure Technik/IT

For the first support contact, we want like this design:

Guten Tag,

vielen Dank für Ihre E-Mail an die it@XXXXX.

Wir haben für Sie eine Supportanfrage mit Ticketnummer #13233 erzeugt und werden uns so schnell wie möglich bei Ihnen melden.

Über unser Kunden-Portal im Internet (weblink) haben Sie jederzeit die Möglichkeit den Status Ihre Supportanfragen einzusehen, sowie aktiv an deren Bearbeitung mitzuwirken.

Wenn Sie noch weitere Fragen oder Informationen zu dieser Supportanfrage haben, erzeugen Sie uns bitte in unserem Kunden-Portal eine entsprechend Nachricht oder setzen Sie sich unter Angabe der o.g. Bearbeitungsnummer mit unserem Service-Team in Verbindung.
Unsere Service-Mitarbeiter stehen Ihnen zu den vereinbarten Servicezeiten gerne zur Verfügung.

Thanks for the help!


USING 0.78.2 of GLPI.

Last edited by stepit (2011-02-03 15:06:08)


Gruss Stefan
--------------------------------------------------------
GLPI 0.80.7, Ubuntu Linux 4.1.2-16

Offline

#2 2011-02-02 22:28:07

sean.tapscott
Member
Registered: 2010-06-16
Posts: 303

Re: Mail template design ..

You didn't mention your version number.


Now using 0.78.1 on CentOS.

Offline

#3 2011-02-04 12:56:01

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: Mail template design ..

Anybody a idea?

Maybe a link to an description ....


Gruss Stefan
--------------------------------------------------------
GLPI 0.80.7, Ubuntu Linux 4.1.2-16

Offline

#4 2011-02-08 16:37:14

n1djz88
Member
Registered: 2011-01-26
Posts: 5

Re: Mail template design ..

at 0.78x
it s "easy" at setting > notification > notification templates


Anyway I don t want to create separate topic so I try to put it here.

I d like to use this IF statement for showing text based on task/followup status but I don t know what to use as "=WHATWRITEHERE ". I tryed translation(used in email)without success.

##IFticket.action=---WHATWRITEHERE---## some text ##ENDIFticket.action##

##ELSE ticket.action## other text ##ENDELSEticket.action## 

Thx for a clue.

Using 0.78.1 GLPI on Ubuntu.


Production:

GLPI 0.80.4 + OCSI 1.02 + LDAP(MS Domain) on Debian GNU/Linux (database on master)
GLPI 0.80.4 on Ubuntu 9.10 (database master)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB