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 Téléchargez la dernière version stable de GLPI      -     Et vous, que pouvez vous faire pour le projet GLPI ? :  Contribuer
 Download last stable version of GLPI                      -     What can you do for GLPI ? :  Contribute

#1 2011-02-15 12:10:46

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

German support Forum

Is there a kind of overview of how many German language installations of GLPI are available? Is it worthwhile to establish if a German-language Support Forum? Would that be desired at all?

Last edited by stepit (2011-02-16 11:32:10)


Gruss Stefan
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#2 2011-02-15 12:53:59

vbutterstein
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From: Reutlingen Germany
Registered: 2010-03-18
Posts: 1

Re: German support Forum

Dafür!

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#3 2011-02-15 13:59:32

scmi
Member
From: Germany
Registered: 2009-02-10
Posts: 80

Re: German support Forum

Auch dafür


Prod GLPI: 9.4.1.1 / Apache 2.4.25 (Debian) /PHP 7.0.30/ Server Software: Debian 9.1/Server Version: 10.1.26-MariaDB-0+deb9u1

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#4 2011-02-15 16:41:47

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

natürlich auch dafür :-)


Gruss Stefan
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#5 2011-02-15 17:18:18

tottobauer
Member
From: Germany
Registered: 2008-05-20
Posts: 58

Re: German support Forum

ich bin dafür,
wir haben ca 7.000 PC in der GLPI-Verwaltung + eine menge andere IT geräte

Pro German User Support

Thorsten Bauer

Last edited by tottobauer (2011-07-22 12:23:13)

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#6 2011-02-15 18:55:41

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Wir verwalten bzw. möchten eigentlich alles aus dem ITK Bereich mit GLPI verwalten und nutzen auch die Ticketfunktion. Sind zwar erst am Anfang, aber sind guter Dinge!

GLPI würde auch in Deutschland  besser bekannt und akzeptiert. Weil eine deutschsprachige Comunity vorhanden ist. Was denkt Ihr?

----------------------------------

We manage or actually want to manage it all from the ICT sector with GLPI and also use the ticket function. Are only just beginning, but things are good!

GLPI would in Germany better known and accepted. Because a German-speaking comunity is available. What do you think?


Gruss Stefan
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#7 2011-02-15 19:54:27

sct
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From: D - Baden Württemberg
Registered: 2008-01-13
Posts: 1

Re: German support Forum

Dann melde ich mich auch mal 'vorsichtig': ja, ein deutschsprachiges Forum wäre sinnvoll! (ich nehme mir dann auch vor, es mit meinen 'bescheidenen' Mitteln zu unterstützen [englisch und französisch LESEN geht gerade - aber ganze Lösungen posten -- no way!].
Unser Einsatz: hauptsächlich als Konsolidierungs-GUI/Pool für OCS und Vertragsverwaltung. 800 Rechner - international tätige Rechtsanwaltskanzlei mit 7 Standorten.

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#8 2011-02-16 09:27:53

andyoude
Member
Registered: 2011-02-16
Posts: 1

Re: German support Forum

Hallo zusammen,

ich wäre auch dafür. Kann mir evtl. jemand sagen wie man am einfachsten eine im Inventar eine weitere Kategorie bekommt? Ich bräucht hier eine Erweiterung wie zum Beispiel Bücher oder Unterlagen. Zudem wollte ich gerne bei einer Reservierung einen hacken oder Kennzeichen "wiedder da" einbauen - wie realisiere ich das am geschicktesten?

Grüße
Andy Oudehinkel

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#9 2011-02-16 11:15:54

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Hallo zusammen,

dann werde ich nun mal offiziell nachfragen ob es möglich ist einen eigenen "Reiter" hier im Forum zu erhalten.

Bin mal gespannt.

10:21: Anfrage ist raus!

Last edited by stepit (2011-02-16 11:21:46)


Gruss Stefan
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#10 2011-02-16 12:10:26

leoroeger
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From: Neu-Ulm, Germany
Registered: 2008-10-14
Posts: 14

Re: German support Forum

Hallo,

für zusätzliche Inventar-Kategorien gibt es das plug-in "Generic Assets".

Herzliche Grüße aus Neu-Ulm

Wir nutzen GLPI intensiv zur Inventarisierung, Support (Hotline), Lieferantenverw., Reservierung usw.

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#11 2011-02-16 12:21:11

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Für welche GLPI Versionen ist das geeignet? Hast Du einen Link dafür? Unter diesen Begriff finde ich leider nichts im plugin Bereich. Oder meinst Du "Generic Objects Management"?

Danke

Last edited by stepit (2011-02-16 12:22:06)


Gruss Stefan
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#12 2011-02-16 23:22:27

JMD
GLPI - Lead
Registered: 2004-09-13
Posts: 9,180
Website

Re: German support Forum

It's very difficult for us to allow a section in our forum in a language that we don't understand.

According to the law, we are responsible of the content of the forum. To avoid problem we have some rules for the forum. In a german section we would not be able to verify this rules and moderate it.

The decision needs to be discuss by the team.


JMD / Jean-Mathieu Doléans - Glpi-project.org - Association Indepnet
Apportez votre pierre au  projet GLPI   : Soutenir

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#13 2011-02-17 10:33:37

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Hello and thank you for your reply. The German user would certainly very welcome when the team would decide to GLPI and support. As for the moderation, I would make myself available as a presenter. As regards the legal aspects of operating a German language self Forums, the knowledge is available.

@ the German-speaking users: Who would have even more interest in the service?

Greetings


Gruss Stefan
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#14 2011-02-17 10:42:13

tottobauer
Member
From: Germany
Registered: 2008-05-20
Posts: 58

Re: German support Forum

Hi,
We are using the GLPI for more than 16.000 Hardware items at the moment.
We are a non profit organisation.
A german section in the Forum would be the first step in the right way for us.
Professinal Support for GLPI in Germany would be a very good thing.

Thorsten Bauer

Last edited by tottobauer (2011-02-21 09:41:29)

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#15 2011-02-20 19:14:22

ppcfox
Member
From: Trier
Registered: 2011-02-20
Posts: 1

Re: German support Forum

Hallo zusammen,
auch ich würde ein deutsches Forum sehr begrüßen.

Gruß aus Trier

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#16 2011-02-23 12:59:46

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Hallo zusammen,

ist mir schon fast peinlich zu Fragen, baer was habt Ihr unter "ticketcategory" eingepflegt? Ich tue mich gerade en wenig schwer mit der "Kategorie der Supporttickets". Was habt Ihr da so als Einträge genutzt?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi,

is almost embarrassing to me questions, but view you what you entered under "ticket category"? I'm doing s little hard with the "category of support tickets. What have you there so used as entries?


Gruss Stefan
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#17 2011-02-23 16:31:28

scmi
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From: Germany
Registered: 2009-02-10
Posts: 80

Re: German support Forum

Hallo Stefan,
also ich habe bei uns folgende Kategorien erstellt:
Benutzerverwaltung    
    Benutzerverwaltung > Berechtigungen    
    Benutzerverwaltung > Personalverwaltung    
    Benutzerverwaltung > sonstiges    
Hardware    
    Hardware > Konfiguration    
    Hardware > Neuanschaffung    
    Hardware > Reparatur    
    Hardware > sonstiges    
    Hardware > Wartung / Reinigung    
Netzwerk    
    Netzwerk > Netzwerkanschluss hinzufügen    
    Netzwerk > Netzwerkanschluss konfigurieren    
    Netzwerk > Netzwerkanschluss reparieren    
    Netzwerk > sonstiges    
Software    
    Software > Absturz / Stabilitätsprobleme    
    Software > Anwendungsfehler    
    Software > Datenerhebung    
    Software > Druckereinrichtung    
    Software > Einstellungen vornehmen    
    Software > Hilfestellung    
    Software > Installation    
    Software > Konfiguration    
    Software > Neuanschaffung    
    Software > sonstiges    
    Software > Systemverwaltung    
    Software > Update    
Sonstiges

Hi Stefan,
I've created for us the following categories:
User Management
      User management> Permissions
      User management> Personnel management
      User Management> Others
Hardware
      Hardware> Configuration
      Hardware> new acquisition
      Hardware> Repair
      Hardware> Others
      Hardware> Maintenance / Cleaning
Network
      Network> Add Port
      Network> Network Port Configuration
      Network> Network Connection Repair
      Networking> Others
Software
      Software> crashing / stability issues
      Software> Application Error
      Software> Data Collection
      Software> Printer Setup
      Software> Settings
      Software> help
      Software> Installation
      Software> Configuration
      Software> new acquisition
      Software> Others
      Software> System Management
      Software> update
Others

Gruss Michael
(glpi 0.78.2)


Prod GLPI: 9.4.1.1 / Apache 2.4.25 (Debian) /PHP 7.0.30/ Server Software: Debian 9.1/Server Version: 10.1.26-MariaDB-0+deb9u1

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#18 2011-02-24 12:22:11

stepit
Member
From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Danke!

Wie habt ihr bei Euren Pc´s eine eindeutige Benennung gewährleistet?
Was habt Ihr denn bei "Supportticket - ID xx     Typ der Lösung :" Als Kategorien eingepflegt?

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As you have in your PC's to ensure a unique name?
What have you got to "support ticket - ID xx type of solution," entered as categories?

Last edited by stepit (2011-02-24 12:31:35)


Gruss Stefan
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#19 2011-02-24 12:30:43

stepit
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From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Inventar um den Eintrag "Bücher" erweitern, damit dann auch eine Ausleihung möglich ist. Geht das? Wenn ja, wie?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inventory to the item "books" expand, so then a loan is possible. Is that possible? If so, how?

Last edited by stepit (2011-02-24 12:33:47)


Gruss Stefan
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GLPI 0.80.7, Ubuntu Linux 4.1.2-16

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#20 2011-02-25 11:13:08

scmi
Member
From: Germany
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Re: German support Forum

Unsere Kennzeichnung sieht folgender Maßen aus: z.B.  PCVW01; Gerät (PC = PC, TC= ThinClient, PR= Printer) Abteilung( VW= Verwaltung, RW= Rechnungswesen, MC= Medizin Controling) Nummer fortlaufend
Typ der Lösung: Problem gelöst, Problem ungelöst, Problem nicht wieder aufgetreten

Our marking looks like this format, eg: PCVW01; device (PC = PC, TC = thin client, PR = Printer) Division (VW = management, RW =accountants' section, MC = Medical Controlling) serially numbered
type of solution: Problem solved, problem unsolved, problem not occurred again

Gruss Michael
(glpi 0.78.2)


Prod GLPI: 9.4.1.1 / Apache 2.4.25 (Debian) /PHP 7.0.30/ Server Software: Debian 9.1/Server Version: 10.1.26-MariaDB-0+deb9u1

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#21 2011-02-25 12:06:00

stepit
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From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Danke!

Da ich nicht aus dem Support Bereich komme. Was habt Ihr denn bei Art der Tätigkeit bei den Supporttickets stehen?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thank you!

Since I'm not from the support area. What is that on your type of activity at the new ticket?

Last edited by stepit (2011-02-25 12:40:26)


Gruss Stefan
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#22 2011-02-25 13:40:05

scmi
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From: Germany
Registered: 2009-02-10
Posts: 80

Re: German support Forum

nichts, da zur Zeit nicht in Verwendung
Ich könnte mir vorstellen z.B.: per remote,  Anwenderschulung, telefonisch oder vor Ort

nothing, as currently not in use
I could imagine, for example: by remote, user training, by phone or on-site

Gruss / regards
Michael
(glpi 0.78.2)


Prod GLPI: 9.4.1.1 / Apache 2.4.25 (Debian) /PHP 7.0.30/ Server Software: Debian 9.1/Server Version: 10.1.26-MariaDB-0+deb9u1

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#23 2011-03-03 10:28:37

stepit
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From: Deutschland Rheinland Pfalz
Registered: 2011-01-26
Posts: 79

Re: German support Forum

Danke für die Info!

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Thanks for your info!


Gruss Stefan
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#24 2011-03-03 11:20:24

tottobauer
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From: Germany
Registered: 2008-05-20
Posts: 58

Re: German support Forum

Bei uns wird das Helpdesk leider auch nicht eingesetzt, was sich aber vielleicht in der Zukunft ändern kann.
in dem Derzeitigen Helpdesktool haben wir aber ca 1.500 Kategorien in 3 fach Staffelung.

Für die Büchererweiterung hatte ich in der Vorgängerversionen von GLPI die Erweiterung "Objects management" benutzt.
leider wird dieses in den Versionen 0.78 und 0.80 nicht mehr weiterentwickelt.
war ein sehr gutes Plugin.

In my organisation at the moment we don't use GLPI for our Helpdesk. Perhaps in the future.
Our actually Helpdesktool uses 1.500 kategorys.

For the extention "Books" i used in the previous Versions the Plugin "Objects management".
in the Versions 0.78 and 0.80 it wont be supportet any more.

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Thorsten

Last edited by tottobauer (2011-07-22 12:21:14)

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#25 2011-03-07 14:51:28

holmco
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Posts: 1

Re: German support Forum

stepit wrote:

Is there a kind of overview of how many German language installations of GLPI are available?

I don't know.

Is it worthwhile to establish if a German-language Support Forum? Would that be desired at all?

Das halte ich für eine gute Idee. Allerdings besteht dann die Gefahr, die Nutzerzahlen zwischen den englischsprachigen und den deutschspachigen Foren zu "zerfleddern". Eines davon sollte sich im Laufe der Zeit nämlich als sínnvolle Informationsquelle herausbilden -- mein EDV-Französisch ist etwas unterentwickelt. Den Themenbereich gab es im Sprachuinterricht damals noch nicht.

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