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Hi all !
We're running a 9.3.2 version of GLPI (recently upgraded).
When going to the Setup menu page, we can see all the dropdowns entries. In the Assistance part, clicking the "Ticket categories" link send us to the related page but no category is diplayed.
I've already checked the following points:
- we've always been able to manage ticket categories from this menu
- we do have all our categories well defined in the database, correctly configured
- ticket categories are correctly working when used in the ticket
- user's profile grants in its Setup part all permissions on the Entity dropdowns "ticket categories"
- all other dropdowns, such as task categories, solution types, etc. are displayed correctly
It sounds like a display issue located specifically on the Setup\Ticket categories page.
Anyone got any idea please ? that would be very helpful.
Thanks guys,
Offline
Look at your database if glpi_itilcategories is not indicated as crashed
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Certifiée ITIL (ITV2F, ITILF, ITILOSA)
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Hi,
Thanks for the reply.
Below the checks made on the table and database :
CHECK TABLE `glpi_itilcategories`
Table Op Msg_type Msg_text
glpi.glpi_itilcategories check status OK
ANALYZE TABLE `glpi_itilcategories`
Table Op Msg_type Msg_text
glpi.glpi_itilcategories analyze status OK
SHOW TABLE STATUS FROM glpi => all tables are fine, no "crashed" in comments column, all table with InnoDB db engine set.
Any other idea ?
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Categories are created by entity.
Are you on an entity where category was created?
If you are in a sub-entity, is your category created recursively?
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GLPI from 0.72 to dev version
Certifiée ITIL (ITV2F, ITILF, ITILOSA)
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Hello,
Je vais parler en français, cela sera peut être plus simple
Aucune catégorie n'est visible dans le menu "Ticket categories", que cela soit au niveau root entity ou d'une entité elle-même; j'ai vérifié les 2 cas.
La pluspart des catégories ont été créées au niveau root + l'attribut récursif. Seulement quelques unes ont été créées au niveau de certaines entités.
C'est vraiment incompréhensible...
Offline
Oui le français sera plus simple pour moi aussi.
Premièrement, les catégories de ticket sont gérées par un droit. Donc avez-vous bien ce droit dans votre profil ?
Est-ce uniquement dans Configuration > Intitulés > Catégorie de tickets que la liste est vide ? Voyez-vous les catégories de tickets dans la liste déroulante d'un ticket ?
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